Saturday 29 October 2011

INGatLAh... DUNia HAmpir SAMpaI Ke PENghuJUngNya....

assalamualaikum....
ape khabar pembaca semua...??? 
demam bola ke....????
kali ni nak luahkan sikit tentang orang hebat....
huhuh.. nama-nama hebat selalu disebut-sebut kan....
tapi... yang jenis kebanyakan macam kita ni... sape lah yang sudi ingat..
banyak keuntungan orang-orang hebat ni.. 
sebagai contoh, kalau ade ape-ape mesti orang support...
contohnya orang femes.. yang buat Apple tu...
die meninggal je, ramai yang menangis untuk die...
tapi... anak-anak yang kebuluran.... sape nak tangisi...
bukan kah kita patut membantu....
aku bukan nak cakap pasal aku, kita semua ni membantu atau tak...
tapi kelebihan orang yang popular.. die sorang je meninggal...
ramai yang menangis....
tapi yang kebuluran, tak de makanan.. ramai mati.. ade orang menangis untuk die....??
kalau ade pon mungkin orang yang berada di kawasan itu jugak..
kita yang senang lenang ni...?? tak kan lihat aje.. tapi orang femes nak pulak kita tangisi untuknya..
tak membazir air mata ke...???
tapi... bagi umat islam.... andai die famous.....
contohnya pelakon hebat, blogger hebat, model ke.. atau apa sahaja lah...
hebat... orang pon sanjung... 
tetapi kalau hebat, agama entah kemana.... macam mana tu..?? hebat ke..??
pangkat, darjat, kemahsyuran.... semua tu boleh tolong mereka di akhirat nanti ke..??
kalau hebat, tapi tudung tak pakai.. bersentuhan dengan yang bukan muhrim....
di dunia memang die lawa... huyyooo.. rambut kaler-kaler lagi...
tapi kaler-kaler tu boleh tolong untuk menghalang api neraka ke...??
aku di sini cuba untuk menasihati dan ingat mengingati....
khasnya untuk DIRI AKU sendiri.. 
aku tak de lah baik sangat.. tapi mari kita sama-sama berubah....
kita sama-sama cuba untuk jadi yang lebih baik... kita dah berada di akhir zaman..
sama-sama lah kita ingat.. petanda kiamat banyak yang dah muncul...
hehe.. mintak maaf kalau ade sape-sape terasa... 
aku tak tujukan kat sape-sape pon.. aku tuju kat diri aku dan ingat mengingati antara kita...

simple.. :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...